Ahad, 5 Mac 2017

KECEWA MANUSKRIP NOVEL DITOLAK

KETIKA  mula-mula hasilkan novel, memanglah sudah berangan-angan, satu hari nanti sebaris nama kita akan tercatat di kulit novel. Kemudian novel itu pulak ada di dalam rak buku di kedai. Tetapi impian itu terkubur apabila manuskrip yang dihantar ke penerbit dikembalikan. Tidak ada alasan diberikan hanya sepucuk surat mengatakan 'Dukacita manuskrip tuan tidak dapat diterbitkan."

Siapa yang tidak 'frust' manuskrip novel yang dihantar ke penerbit dipulangkan tanpa sebarang makluman? Dahlah nak tulis novel berbulan-bulan baru nak siap. Hantar ke penerbit pulak kena 'reject'....

Cerita di atas adalah pengalaman saya menulis novel. Tapi adakah kerana manuskrip novel pertama tidak diterbitkan, saya terus tidak menulis? Tidak saya menulis dan terus menulis. Kemudian hantar ke penerbit. Ada yang diterima dan ada yang ditolak.

Pujuklah. Manuskrip novel ditolak, bukan pelemah semangat tetapi sebagai cabaran bahawa satu hari nanti akan kubuktikan, novelku juga dapat diterbitkan. Nah! Hasilnya sekarang!
 
Ya, jangan mudah salahkan penerbit. Mungkin anda tidak menulis novel gunakan format yang betul. Mungkin anda tulis novel ikut apa yang terlintas difikiran ketika itu.

Ada cara menulis novel ikut cara dan format yang betul, bukan main tulis saja. Jangan risau, saya akan tunjukkan bagaimana dan cara yang betul supaya novel anda tidak di 'reject'.

Dalam ebook edisi kemaskini saya ada terangkan bagaimana mahu menulis ikut format yang betul.

Tiga ebook saya sediakan untuk anda.
1. CARA MUDAH MENULIS NOVEL
2. 50 TIP MENULIS NOVEL
3. MENULIS NOVEL BERPANDUKAN KISAH BENAR.

Sudah ramai memiliki ebook ini dan ramai yang sudah menghasilkan novel. Anda bila lagi?

BERTINDAK SEGERA!

Tiga ebook hanya RM 50.00 sahaja. Promosi sehingga April 2017.
Anda boleh bank in bayaran ke akaun Maybank saya: 16211-5876-283
Jangan lupa WhatApp slip bayaran ke No. HP 013-3635560.
Sertakan juga alamat emel dan alamat penuh untuk tujuan Database.

Ebook akan dihantar sebaik sahaja pengesahan diterima.

Tiada ulasan: