Khamis, 28 April 2011

BUKU BAGAIMANA SAYA MENULIS WAJAR DIMILIKI CALUN CERPENIS


BUKU Bagaimana Saya Menulis: Proses Penciptaan Cerpen diselenggarakan oleh Prof Madya Dr. mawar Shafei dan Nisah Haron baru sahaja dilancar ketika Pesta Buku KL (PBKL) di PWTC baru-baru ini.

Mereka yang bercadang ingin menulis cerpen wajar untuk memiliki buku yang berharga RM 25.00 ini. Menampilkan 17 orang penulis dengan 17 proses pemciptaan cerpen yang pelbagai sudah pasti akan memberikan input kepada mereka yang berhajat menulis cerpen.

Melalui buku ini pembaca akan dapat mempelajari ilmu penulisan kreatif dengan cara mencari rahsia proses penciptaan karya pengarang terkenal yang di antara mereka telah memenangi sayembara penulisan.

Membaca buku ini juga, akan didedahkan bagaimana kegigihan pengarang membuat penyelidikan dan ilmu Bantu untuk menggarap cerpen mereka sebagai asas penghasilan cerpen. Pelbagai panduan dapat dikongsi bersama untuk manfaat mereka yang bercita-cita menghasilkan novel.

Buku ini boleh didapati di Kedai Buku DBP atau hubungi Ujana Ilmu Online dengan mengunjungi laman webnya: www.ujanailmu.com.my atau telefon: 06-7675722 atau emel: webmaster@ujanailmu.com.my.

Tiada ulasan: